Jumat, 13 September 2013

* Aku Mencintai Mu *

Siang terang,
gelap menghujan..
gerimis tak kunjung lebat menghadang.
lama sudah ini jarang datang..

Untuk orang yang aku sayang.
dalam kamar yang kecil ini ku tuliskan,
sebuah ungkapan hati dan ketulusan.
tentang rasa yang lama ku pendam...

lampu hanya tersorot pada sebuah lembaran,
bersanding pena hitam.
di depan ada hati kasmaran...

lama sudah kita jarang menyapa.
bentang jarak yang jauh antara kita,
membuat ku rindu dan terkadang gila...

Sesungguhnya aku takut untuk bicara,
tentang perasaan hati yang memberontak.
mencari kedamaian hati dalam jiwa..
dari seorang bidadari kasihinya...

Sudah lama rasa ini ku simpan,
dan tak sedikitpun tergoyahkan...
aku mencintaimu dengan penuh kejujuran,
walaupun aku sulit dengan ungkapan lisan....

Mungkin hanya lewat lembaran kusam,
kau tau kejujuran dari hatiku,
untukmu menanam kasih sayang ku terhadap mu..

0 komentar: